Otthoni munkavégzés a koronavírus járvány idején
Az otthoni munkavégzés az elmúlt években egyre népszerűbb lett különösen az új generációs munkavállalók körében. A munkáltatók a jó szakemberek bevonzása és megtartása érdekében az informatikai háttér fejlődésére is támaszkodva szélesítették az otthoni munkavégzéssel ellátható feladatok körét. A home office munkarend általában nem terjedt ki a teljes munkaidőre, a munkavállalók a hét meghatározott napjain otthon teljesít(h)ették munkafeladataikat. Az otthoni munkavégzés, amely eddig a munkafeltételek komfortosságát javító lehetőség volt, a koronavírus járvány megjelenésével hirtelen kényszerűséggé vált. A munkaadók és munkavállalók széles körét váratlanul érte az otthoni munkavégzésre történő átállási kényszer, mivel azonnal nem álltak rendelkezésre a home office technikai és szervezési feltételei. A teljesség igénye nélkül az alábbiakban összefoglaljuk az otthoni munkavégzés legfontosabb szabályait: |
▪ Otthon is dolgozzunk munkahelyi öltözékben. A munkához való hozzáállásunkat, a megfelelő munkaritmus felvételét nagyban befolyásolja öltözékünk.Dolgozzunk munkahelyi öltözékben. Baráti telefonbeszélgetést akár ágyból is lehet folytatni, de főnökünkkel, ügyfelünkkel általában nem beszélünk fekve, mivel a testtartásunk befolyásolja hanghordozásunkat, figyelmünket és a beszélgetés ritmusát.
▪ Készítsünk napi feladattervet és időrendet, tartsuk magunkat az időrendhez. Határozzuk meg az aznap elvégzendő feladatok sorrendjét, ne az aktuálisan beérkező emailek mentén végezzük a munkát. A napi időrend természetesen eltérhet a munkahelyi időkerettől, az írásos feladatokat ütemezhetjük pl. a kora reggeli vagy esti órákra, válasszunk ki egy kommunikációs idősávot is, amikor telefonjainkat intézzük.
▪ Tartsunk szüneteket! A huzamos otthoni munkavégzés bezártság érzetet kelthet, ami tompultsághoz, fásultsághoz vezet. Ezért tartsunk rendszeres időközönként szüneteket, álljunk fel, menjünk át másik helységbe, erkélyre vagy teraszra, mozogjunk, tornásszunk.
▪ Rendszeresen egyeztessünk telefonon munkatársainkkal, ügyfeleinkkel. A telefonos kommunikáció fenntartja az élő kapcsolatokat, a beszélgetés során fontos információkat cserélünk, gyorsabban tudunk reagálni ügyfeleink igényeire, megszűnik a magára hagyottság érzése, munkaterünket élettel töltik meg a kapcsolatok. A kommunikációt szorítsuk ésszerű időkeretbe, mert az állandó elérhetőség és folyamatos „éjjel-nappali” kommunikáció technostresszt okozhat.
▪ Rendszeresen tartsunk közös megbeszéléseket virtuális meetingek, video konferenciák formájában! Az otthoni munkavégzés során problémák megoldásában gyakran magunkra vagyunk utalva, hiányzik a csapatmunka támogató, motiváló ereje. Ezért fontos, hogy szervezzünk virtuális megbeszéléseket video meeting alkalmazások segítségével. Jó lesz egymást látni a képernyőn, az információcsere növeli eredményességünket, a közös megbeszélés erősíti elhivatottságunkat és a csapatszellemet, fenntartja a sikeres munka iránti motivációnkat. Vannak már olyan munkahelyi közösségek, ahol a munkatársak közös virtuális kávézással kezdik a munkanapot. 2020.03.17. |
Kiemelt állásajánlataink
- AREA SALES MANAGER – KEY ACCOUNT MANAGER – KÖZPONTI RÉGIÓ (profi- és hobbi kertészet, angol nyelvtudás)
Budapest és környéke - ELEKTRONIKAI FEJLESZTÉSI TEAM VEZETŐ (R&D)
Veszprém megye - ÉPÍTÉSI PROJEKT KOORDINÁCIÓS VEZETŐ (generálkivitelezési projektek teljesítésének, költséghatékonyságának monitorozása, anyaggazdálkodás, alvállalkozók értékelése, kiválasztása)
Budapest - KARBANTARTÁSI VEZETŐ
Fejér megye - PROJEKT GAZDÁLKODÁSI ÉS KONTROLLING VEZETŐ
Budapest